Vrijdagmorgen tijdens de vrije trainingsdag nog wat regen, maar vrijdagmiddag 3 sessies kunnen rijden op oude banden. Constante tijden kunnen rijden op diezelfde banden in race-simulatie in de laatste sessie. Tijden waren niet snel, maar gezien de staat van de baan en de temperatuur niet onaardig.
De eerste kwalificatie zaterdag nog steeds dezelfde banden en met de kou van de ochtend toch weer sneller. 2e kwalificatie nieuwe band achter gezet en er voor gaan zitten. Kwam zowaar op 0,02 seconden van mijn PR, ondanks dat ik de bandenspanning iets te hoog had gezet. Uiteindelijk een 21e startpositie, rij 7 dus.
Bij de start van de race voor de verandering eens goed weg en geen rij achter mij die me al gelijk inhaalde. Zelfs in de eerste paar bochten al wat mensen voorbij kunnen steken. Helaas kon ik het tempo niet opvoeren door gebrek aan grip achter. Bandenspanning was nu wel goed, maar er was gewoonweg geen grip. Ook bij het inremmen kon ik niet de goede lijn houden en schoot soms apexen voorbij. Een rijder of 2 kwam me voorbij en ik heb nog wel geprobeerd ze terug te pakken, maar ze reden van me weg en er was niets aan te doen. Ik heb verder een vrij eenzame race gereden.
Uiteindelijk niet mijn PR door de gripproblemen kunnen aanscherpen, maar wel op een 19e plek gefinisht. Camera heeft helaas niets opgenomen, geen idee wat daar mee mis was, want functioneerde nog prima in Valencia. Nu de achtershock van de week maar eens uitbouwen, want kan niet zo zijn dat in de training alles nog ok was en in de race ineens de grip weg was lijkt me. Wellicht maar voor de zekerheid laten servicen zodat ik de volgende keer weer kan knalluh en dat PR kan aanscherpen en nog hoger eindigen. Voor de foto’s klik hier. (Beschikbaar gesteld door Photo-Jacky.com).
Ook op Racesport.nl is bovenstaande te lezen via een teambericht van fastmarky, klik hier.
Uitslagen NK Supercup 600 A, 05-04-2014 Assen:
Uitslag QP1
Uitslag QP2
Uitslag Race