Na op vrijdag in de kou een aantal trainingssessies te hebben gereden was het op de race-dag op zaterdag nog kouder! De temperatuur kwam de eerste uren niet boven de 6 graden uit. In de ochtend om 10 uur de eerste training. De handschoenen van te voren op de bandenwarmers al voorverwarmd, maar aan het einde van deze sessie waren de vingers toch bijna gevoelloos van de kou. Met deze kou en de achterband van de vrijdag er nog om, was de trainingstijd niet al te snel, een 1:52.361, goed voor de 28e positie. De tweede sessie was de kwalificatie en voor die tijd werd er een nieuwe achterband geplaatst en de vering iets aangepast om in te spelen op de kou. Tijdens de sessie was er wel wat meer grip voelbaar en de tijd werd aangescherpt tot eenΒ 1:49.607, wat resulteerde in een 25e positie. Bij het bekend worden van de startgrid bleek dit te zijn gecorrigeerd naar een 24e startplaats voor de race door het uitvallen van 1 van de rijders. De race startte om 15:15 uur en in de eerste bocht was er voor me een valpartij van 3 man, waardoor ik van het gas moest. In de vierde bocht, de Strubben, was er weer een valpartij en een motor tolde van de baan vlak voor mij. In een flits moest ik beslissen en remde flink gevolgd door een uitwijkactie naar rechts. Mijn snelheid was helemaal weg en toen ik mijn weg vervolgde en omkeek, zag ik niemand π― Β Ik moest dus als laatste aansluiten en een inhaalrace starten. In de 10 ronden die volgden heb ik een aantal inhaalacties kunnen maken en strijd geregeld om de laatste plaatsen in het veld. Niet iets wat ik me had voorgesteld bij de eerste race, maar uiteindelijk 24e geworden en de eerste punten van dit seizoen behaald. Het positieve van dit weekend is dat, ondanks de kou, de snelheid er op vrijdag en tijdens de kwalificatie goed in zat en dat er na het behalen van de 24e positie genoeg ruimte is voor verbetering! π Dus zoals het spandoek van de OWcupraces dit weekend al aangaf…
Uitslag NK Supercup 600 4-04-2015